Biogram

BOI, fot. Michal Hancovsky

ProFitArt

Zespół

Opis

Biorąc pod uwagę różnicę zachowań i wartości reprezentowanych przez kolejne pokolenia, nasz proces twórczy skupia się na przemianie nastoletniego chłopca w mężczyznę. W dzisiejszych czasach inicjacja wieku męskiego odchodzi do lamusa, za to bardziej aktualna niż kiedykolwiek staje się kwestia roli, jaką chłopiec, bądź mężczyzna, odgrywa w rodzinie i społeczeństwie. Żyjemy w czasach, w których tradycyjne systemy ulegają rozpadowi.

Niegdyś gwarantem bezpieczeństwa i stabilności był wygląd znamionujący siłę fizyczną. Był znakiem, że mężczyzna – myśliwy, wojownik i opiekun – potrafił zadbać o swoją rodzinę. Co stanowi wyznacznik męskości dzisiaj?

  • ProFitArt
  • Reżyseria ― Matej Matejka
  • Koncepcja ― Katarína Kalivodová, Martin Talaga
  • Wykonawcy ― Cécile da Costa, Katarína Kalivodová, Kateřina Eva Lanči, Martin Talaga
  • Choreografia ― Matej Matejka, Martin Talaga
  • Scenografia ― Agnieszka Pátá
  • Muzyka ― Cécile da Costa, Katarina Kalivodová
  • Światło ― Janka Galkó, Karel Šimek
  • Dźwięk ― Andrey Shvetsov
  • Menadżerka ― Šárka Pavelková
  • Koprodukcja ― ROXY NoD (Czechy), Záhrada (Słowacja), Pro-Progressione (Węgry), Studio Matejka (Polska)
  • Dofinansowanie ― Fundusz Wyszehradzki, Miasto Praga, Czeskie Centra, Švandovo Divadlo, Instytut im. Jerzego Grotowskiego
  • Premiera ― 27 kwietnia 2016
Czytaj więcej

Matej Matejka jest liderem i założycielem Studia Matejka. Prowadzi w Polsce i za granicą warsztaty autorskie Budzenie słuchającego ciała oraz warsztaty wraz z Teatrem ZAR. W swojej pracy skupia się na istocie komunikacji performera, traktując taniec i teatr jako nośniki aktorskiej ekspresji.

 

Martin Talaga pracuje jako choreograf i etnograf w Słowacji. Studiował choreografię oraz zajmował się tańcem współczesnym, tańcem ludowym i grą na instrumentach ludowych. Uczestniczył w wielu warsztatach za granicą, m.in. w Laban School w Londynie. Nieustannie doskonali swoje umiejętności taneczne i muzyczne. Niedawno, wraz z Markiem Zelinką, założył zespół teatralny PLAYboyz.

 

Katarína Kalivodová pracuje nad tradycyjnymi pieśniami ludowymi w obszarze teatru fizycznego. Współpracowała z wieloma słowackimi i zagranicznymi zespołami teatralnymi (Teatr Kontra, Continuo, Stella Polaris, im.pu.re.) oraz prowadziła szereg warsztatów poświęconych związkom między ekspresją fizyczną a głosem w Słowacji i za granicą.

 

Cécile Da Costa bada i rozwija ekspresję sceniczną. Współpracowała z Farmą v jeskini i Spitfire Company jako aktorka i choreografka. Prowadziła liczne warsztaty poświęcone teatrowi fizycznemu oraz głosowi i mowie w Pradze, Francji i Polsce. Jej głos i energia lokują ją wśród takich artystek jak Edith Piaf i Amália Rodrigues.

  • Kultury pierwotne różniły się między sobą pod wieloma względami, ale na całej planecie nie sposób znaleźć kultury, która nie wytworzyłaby rytuałów przejścia między dzieciństwem a dojrzałością. Z tego punku widzenia obecna kultura zachodnia jest kompletną anomalią.

    Kryštof i Lumír Kolíbalovi | „Respekt Magazine”

Informacje

Data i godzina

pon.
7 Listopad
19:00
wt.
8 Listopad
19:00

Miejsce

Czas trwania

50 min